Najznámejšie marketingové triky na zákazníkov, ktorými nás prinútia otvoriť peňaženku
Nakupujete rozumne a nenecháte sa zmanipulovať?
Myslíte si, že ste nikdy nepodľahli marketingovým trikom? Nikdy ste si nekúpili tri veci za cenu dvoch a následne ste zistili, že kúpa nebola vôbec taká výhodná, ako sa zdalo? Zlákala vás niekedy reklama? Tá je totiž často omnoho kvalitnejšia ako produkt samotný.
1
Klamlivý vzhľad

V reklame vyzerá vždy všetko väčšie, chrumkavejšie, chutnejšie, farebnejšie, čerstvejšie, … Nenechajte sa zlákať vzhľadom z propagačného letáka, pozerajte sa na produkt pred vami.
2
Záporné slogany

“Toto si určite nekupujte”, “Toto nie je pre vás”, a prečo nie?! Záporné slogany slúžia k zvýšeniu predajnosti, ľudia predsa veľmi radi robia to, čo “nemôžu”.
3
Predražovanie

Najdrahší produkt je vždy presadzovaný, no obchod často ponúka aj lacnejšiu alternatívu, no tá tiež nie je podhodnotená… Podobná stratégia funguje aj inak, fľašková minerálka stojí inú sumu v obchode, na pumpe a v reštaurácii, napriek tomu nám nevadí objednať si ju k večeri. Pre niektorých ľudí to dokonca znamená akýsi symbol spoločenského postavenia.
4
Návnada

Niekedy slúži na prilákanie spotrebiteľov aj návnada. Produkty, ktoré sú predražené a dopredu sa ráta s tým, že si ich kúpi len málokto, potom jeden lacný produkt a medzi nimi stredný variant. Prakticky rovnaký ako zvyšné dve, no v očiach spotrebiteľa pôsobí príťažlivo, keďže je lacnejší ako najdrahšia ponuka.
5
Nepravdivé zľavy
Stalo sa vám už, že ste čakali na zľavu určitého výrobku, a keď konečne prišla, vôbec to nebola zľava… Takéto “zlacnenia” sú založené na tom, že predajcovia predpokladajú, že nikto si nepamätá pôvodnú cenu produktu. A tak môže 50% zľava z 50€ znamenať výslednú cenu 35€, pretože preškrtnutá suma je odrazu 70€, nie 50€. Podobne je to aj v prípade “dve za cenu jedného”, kedy je vlastne suma zrátaním jednej a druhej ceny, no reklama vyzerá vábivo…
6
Menšie za väčšie

Rovnaká cena, no menšia hmotnosť, alebo veľká zľava, no v malom prevedení.
7
Príjemné uzavreté prostredie

Architekt Victor Gruen ako prvý navrhol nákupné centrum, ktoré spájalo veľké množstvo obchodov pod jednou strechou. Takéto niečo znamená pre spotrebiteľa “bezpečný svet”, kde je teplo, svetlo, pohodlie a všetko, čo potrebuje. Miesto bez okien či hodín. Toto prostredie spôsobuje, že sa ľudia dostanú do stavu dezorientácie a ľahko zabudnú na skutočný účel svojej návštevy. Pravdepodobne teda utratia viac, ako plánujú.
8
Veľké nákupné košíky

Verili by ste tomu, že keď v obchode vymenili malé košíky za väčšie, stúpli im zisky? Alebo ste už počuli o tom, prečo väčšinou pečivo alebo mlieko až v zadnej časti obchodu? Nekúpime teda len chlieb, ktorý bol ako jediný na zozname, ale aj úplne iné veci.
9
Antropomorfizmus

Antropomorfizmus znamená tendenciu investovať do vecí s ľudskými vlastnosťami. Profitujú z toho najmä spoločnosti, ktoré používajú zvieracích maskotov na propagáciu a následne aj na obal tovaru. Táto stratégia posilňuje dôveru spotrebiteľov a vedie k akejsi empatii, pretože výrobok kupujeme napríklad kvôli milému zajkovi z reklamy.
10
Dôležité je zoradenie

Všimli ste si už niekedy, ako sú zoradené produkty v regáloch? Vrchné police patria menej známym značkám a tovarom, ktoré nie sú veľmi populárne, stredné práve naopak. Nájdete v nich populárne značky a spodné police patria najmä výrobkom určeným pre detskú pozornosť.
zdroj: brightside.me

Komentáre